Física · Accés a la Universitat per als més grans de 25 anys · Tema 3Resol els exercicis en un full com si fessis l'examen d'accés. Llavors marca les solucions i pitja el botó [Avalua]. Les respostes correctes es marcaran en verd i les incorrectes en vermell. Es presentarà una nota sobre 10 punts. Les respostes incorrectes aquí resten (a la prova d'accés, no). Les respostes en blanc no resten. Si marques una opció d'una pregunta que vols deixar en blanc, pitja la [x] per esborrar-la. 25 articles de Física © A. Amengual Colom D.L. PM 1226-2011.-
Als Estats Units, l'acceleració d'un vehicle es mesura fins que arriba a 60 mph. Si un vehicle tarda 6.5 segons a arribar-hi, quants de segons tardaria a arribar a 80 km/h suposant que l'acceleració fos constant? (Dada: 1 milla = 1609 m.) a) 3.0 s. b) 4.0 s. c) 4.6 s. d) 5.4 s.
El Aston-Martin té un motor que permet posar-lo de 0 a 100 km/h en 5.10 s. Sabem que l'acceleració no és constant, però suposant que ho fos, quin espai recorreria el cotxe durant 5.10 s segons amb aquesta acceleració? a) 70.83 m. b) 74.82 m. c) 77.47 m. d) 80.98 m.
Un cotxe recorre 1 km partint d'aturat en 23.9 segons. Calcula quina seria la velocitat del cotxe en km/h en completar el primer quilòmetre suposant que l'acceleració fos constant. a) 301 km/h. b) 335 km/h. c) 380 km/h. d) 421 km/h.
Un cotxe té un motor que permet partir d'aturat i recórrer 1 km en 22.4 s. Què valdria l'acceleració si aquesta fos constant? a) 3.484 m/s2. b) 3.986 m/s2. c) 4.551 m/s2. d) 5.143 m/s2.
L'aeroport de Palma té dues pistes d'asfalt que arriben a fer tres quilòmetres. Considera un Aston-Martin que partís des del repòs i que pogués recórrer tota una pista amb la mateixa acceleració que li permetria posar-se a 100 km/h en 5.10 segons. Quina velocitat tendria aquest Aston-Martin en haver recorregut els 3270 m de la pista llarga de l'aeroport? a) 450.9 km/h. b) 568.0 km/h. c) 679.4 km/h. d) 712.7 km/h.
© Programa i disseny: Antoni Amengual Colom, Departament de Física, Universitat de les Illes Balears www.uib.es/depart/dfs/apl/aac. Primera edició: Juny de 2011. |