Nosaltres hem arribat dos dies abans que els altres perquè l’equip de la TAMU duu molt de material que s’ha de desembalar i instal.lar al vaixell abans que aquest surti de port. L’enviament d’aquest equipament no ha estat gens fàcil... finalment els 1700 kg de material es van enviar per avió des de Texas a Bones Aires i allà es van carregar al vaixell quan aquest hi va fer escala. Es tracta d’instrumentació de precisió dedicada a la mesura de CFCs.
![]() |
Aeroport d’Ushuaia |
![]() |
La ciutat d’Ushuaia |
Ahir, dia 29 vàrem anar ja al vaixell a fer feina. Quan el vaixell és a port, a bord només hi queden els components de la tripulació que estan de guàrdia o que han de fer feines concretes. Quan ahir matí vàrem arribar al vaixell, els bussos estaven a punt de baixar a comprovar l’estat del casc i de les hèlix. És una operació que solen fer cada vegada que arriben a port per assegurar-se de que no s’ha enganxat res enlloc i que el casc està en perfectes condicions. Quan els bussos van acabar, vàrem obrir la bodega i amb la ploma vàrem treure el material de la TAMU. L’horabaixa el vàrem passar desempaquetant coses.
![]() |
L’Hespérides a Ushuaia |
Avui dia 30 hem acabat de desembalar tot i ja ha començat la instal.lació. Sempre hi ha petits problemes d’adaptació al laboratori, però per sort tots han tingut solució de moment. L’horabaixa han arribat els nostres companys de l’IMEDEA i Karel Castro. Ara ja hi som tots! Demà començaran les feines per a ells.