Torna a la guia

         
    Instruccions per a la Matrícula    
   

 

  • A tots els alumnes de nou ingrés se vos assignarà un tutor en el moment de recollir els impresos de matrícula.
  • En haver llegit la guia i abans de matricular-vos, heu de parlar amb el tutor.
  • No us oblideu de dur el full de matrícula en anar a parlar amb el tutor.
  • Els documents a presentar, l'imprès de matrícula i el qüestionari en full òptic s'han de presentar als serveis administratius de l'edifici Mateu Orfila.

Trobareu la llista de documents a presentar i les instruccions per omplir l'imprès de matrícula i el qüestionari a continuació:

Terminis · Informació General
Documents a presentar · Instruccions matrícula · Instruccions qüestionari

En anar a matricular-vos a secretaria portau tots els
documents que es demanen i els impresos emplenats.

Recordau que el full de matrícula ha d'estar signat pel vostre tutor

   
       
   

Terminis

   
         
   

Per a l'alumnat de nou ingrés als estudis de la Facultat de Ciències:

  • del 13 al 31 de juliol
  • del 3 de setembre a l'11 d'octubre

Durant el més de setembre hi ha cursos zero i
dia 1 d'octubre hi ha una jornada d'acolliment.

   
         
   

Per a l'alumnat que continua els estudis:

  • del 10 de setembre a l'11 d'octubre s'han de matricular seguint obligatòriament el procediment d’automatrícula.

La reserva per fer l'automatrícula es podrà demanar a partir del dia 3 de setembre.

   
       
    Informació General    
         
   

Ampliació de matrícula

L'ampliació de matrícula només pot ser d'assignatures de segon quadrimestre. La sol·licitud s'ha d'adreçar al degà o al director d'escola competent, que dictaminarà segons els criteris establerts per la junta de facultat o escola, tot tenint en compte que les assignatures sol·licitades a l'ampliació de matrícula no presentin limitacions d'oferta (numerus clausus o un altre motiu).

El pagament i les bonificacions: tipus de pagament i matrícula gratuïta

La informació d’aquest apartat està subjecta al que es disposa a l’Ordre de preus públics per serveis acadèmics de la CAIB per la qual es fixen els preus per satisfer per la prestació de serveis acadèmics universitaris.

a) Per als alumnes que han de pagar la matrícula

Quant a la quantia, hom s’atindrà al que s’estableix a l’Ordre de preus públics per serveis acadèmics de la CAIB per a l'any acadèmic 2007-2008.

Quant als terminis, els alumnes tindran dret a elegir la forma d'efectuar el pagament dels preus establerts per als diversos estudis universitaris, que han de fer efectius bé en un sol pagament a principi de l'any acadèmic, o bé de forma fraccionada en dos terminis, que s'han d'ingressar de la manera següent: el primer, del 50 per cent de l'import total, en formalitzar la matrícula, i el segon, del 50 per cent restant, la primera quinzena de desembre.

Quant a les obligacions: la falta de pagament de l'import total del preu, en cas que s'opti pel pagament total, motivarà la denegació de la matrícula. El no pagament parcial d'aquesta, en cas d'haver optat pel pagament fraccionat d'acord amb el que s'assenyala a la disposició anterior, donarà origen a l'anul·lació de la matrícula de forma automàtica i sense notificació prèvia el dia següent al venciment de cada un dels terminis que estableixi l'Ordre de preus públics per serveis acadèmics de la CAIB, amb pèrdua de les quantitats corresponents als terminis anteriors i obligació de pagar-les si l'alumne vol tornar a matricular-se en el futur de qualsevol estudi de la UIB. .

b) Bonificació dels preus (matrícula gratuïta)

Tenen bonificació dels preus de matrícula els estudiants amb minusvalidesa i els que estan en una de les circumstàncies següents:

b.1. Estudiants becaris amb càrrec als pressuposts generals de l’Estat.

La bonificació serà de totes les assignatures o del mínim de crèdits necessari per obtenir la titulació de què s'hagin matriculat i per a la qual s'hagi concedit la beca per a l'any acadèmic 2007-2008.

Si no compleixen els requisits acadèmics establerts a l’Ordre de la convocatòria de beques, han de fer efectiu el pagament en el moment de formalitzar la matrícula als serveis administratius.

Els alumnes que, en formalitzar la matrícula, s'acullin a l'exempció de preus per haver sol·licitat la concessió d'una beca, i, posteriorment, no obtinguin la condició de becari o els sigui revocada la beca concedida, estaran obligats a abonar, dins els cinc dies següents a la publicació de les llistes de becaris o la notificació personal de la denegació, el preu corresponent a la matrícula que varen efectuar; el no pagament implicarà l'anul·lació automàtica de la matrícula en totes les matèries, assignatures o disciplines i l'obligació de pagar-lo si l'alumne vol tornar a matricular-se en el futur de qualsevol estudi de la UIB (vegeu l'Ordre de preus públics per serveis acadèmics de la CAIB).

b.2. Beneficiaris de la condició de família nombrosa

— General: s’ha d’abonar el 50 per cent de tots els preus, menys l’assegurança escolar, que s’ha d’abonar íntegrament.

— Especial: només s’ha de pagar l’assegurança escolar.

b.3. Matrícula d’honor

— Els estudiants que tenen matrícula d'honor en l'avaluació global del COU o premi extraordinari de batxillerat, només han d'abonar els preus corresponents a obertura d'expedient, assegurança escolar i targeta d'identitat.

— Si tenen matrícula d'honor en una o més assignatures d'estudis universitaris superiors, gaudiran de l'exempció d'abonament de tantes assignatures o crèdits del l'any acadèmic següent com matrícules d'honor hagin obtingut l'any acadèmic anterior.

b.4. Persones amb discapacitat (Llei Organica 4/2007 de 12 d'abril)

Només han d'abonar el preu corresponent a l'assegurança escolar.

 

Beques i ajudes a l’estudi de caràcter general (primer i segon cicle)

El Reial decret 2298/1983, de 28 de juliol, va establir el sistema vigent de beques i ajudes a l'estudi de l'Estat l'obtenció de les quals està condicionada pel compliment de certs requisits, uns de caràcter econòmic i uns altres de caràcter acadèmic.

Des de 1983 s'han introduït algunes modificacions arran de l'entrada en vigor, d'una banda, de la Llei orgànica d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE) i, d'una altra, dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial i de validesa a tot el territori estatal aprovats a l'empara del Reial decret 1497/1987 i posteriors modificacions.

Finalment, també s'ha adaptat el procediment de concessió de beques i ajudes a l'estudi al que disposa la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, al que disposa el Reial decret 2225/1993, pel qual s'aprova el Reglament de procediment per a la concessió de subvencions públiques, així com als articles 81 i 82 de la Llei general pressupostària.

Tot esperant que s'aprovi un nou reglament definitiu, la convocatòria de beques es regula anualment mitjançant una Ordre ministerial que surt publicada al mes de juny.

Els alumnes que vulguin demanar una beca poden adquirir els impresos als estancs o a la pàgina web http://becas.mec.es. Ho poden fer des del dia següent a la data de publicació de la convoca-tòria i fins al mes d'octubre.

Els impresos contenen la informació necessària per emplenar-los (requisits acadèmics, requisits econòmics i tipus d'ajuda que es pot demanar).

No obstant això, sempre és convenient llegir detingudament les bases completes de la convocatòria de beques que apareix publicada al BOE.

El Servei d'Alumnes i les oficines d'informació de la UIB poden facilitar les bases de la convocatòria, així com ajudar l'alumne a emplenar els impresos. Una vegada emplenats, els impresos i tota la documentació requerida s'han de presentar, juntament amb els impresos de matrícula, als serveis administratius on l'alumne s'ha de matricular.

Beques - col·laboració (segon cicle)

El Ministeri d’Educació i Ciència convoca cada curs els ajuts de caràcter especial anomenats "beques de col·laboració". Aquestes beques tenen com a finalitat que els alumnes de l’últim any acadèmic de carrera prestin la seva col·laboració a les universitats, compatibilitzant-la amb els estudis, per tal que s’iniciïn en les tasques investigadores relacionades amb els estudis que estan cursant.

Les beques de col·laboració amplien la cobertura que normalment donen les altres beques i ajudes a l’estudi en l’àmbit universitari, i es destinen als alumnes que acreditin millors expedients acadèmics, així com a determinades àrees de coneixement.

La convocatòria de beques de col·laboració surt publicada anualment al Butlletí Oficial de l’Estat aproximadament a mitjan juny. El Vicerectorat d’Estudiants, el Servei d’Alumnes i les oficines d’informació de la UIB us podran informar de les bases de la convocatòria i dels tràmits que heu de seguir per tal de poder demanar aquestes beques.

El termini de presentació de sol·licituds acaba a finals de setembre.

   
     
    Documents que cal Presentar en el Moment de
Revisar la Matrícula als Serveis Administratius
   
         
   

Alumnes procedents de COU o de les PAAU / PAU (selectivitat) del districte universitari de Palma:

  • Fotocòpia de la targeta de les PAAU / PAU (selectivitat).
  • Fotocòpia de les notes de COU i llibre d’escolaritat (en cas de no tenir PAAU/selectivitat).
  • Fotocòpia del DNI i del NIF.
  • Número de la Seguretat Social (fotocòpia de la targeta).
  • Una foto, que us faran en el moment que us revisin la matrícula als serveis administratius. Aquest servei és gratuït
   
   

Alumnes procedents de COU o de les PAAU / PAU d’un altre districte universitari:

  1. En el cas d’estudis amb limitació de places, han d’haver fet la preinscripció i tenir adjudicada una plaça.
  2. Una vegada adjudicada la plaça, l’alumne ha d’abonar els drets de trasllat a la universitat d’origen i ha de presentar el resguard a la universitat receptora en el moment de formalitzar la matrícula.

  3. En el cas d’estudis sense limitació de places, hauran de fer una sol·licitud adreçada al Degà o Director del Centre on vol cursar els estudis a efectes de trasllat d’expedient.
  • Fotocòpia de la targeta de les PAAU / PAU (selectivitat).
  • Fotocòpia de les notes de COU (llibre d’escolaritat) (en cas de no tenir PAAU/selectivitat).
  • Fotocòpia del DNI i del NIF.
  • Una foto, que us faran en el moment que us revisin la matrícula als serveis administratius. Aquest servei és gratuït.
  • Número de la Seguretat Social (fotocòpia de la targeta).
   
   

Alumnes procedents de facultats o escoles d’un altre districte universitari d’estudis diferents d’aquells als quals desitgen accedir:

  1. (En el cas d’estudis amb limitació de places, han d’haver fet la preinscripció i tenir adjudicada una plaça.)
  2. Una vegada acceptada la sol·licitud, l’alumne ha d’abonar els drets de trasllat a la universitat d’origen i ha de presentar el resguard a la universitat receptora en el moment de formalitzar la matrícula.

  3. En el cas d’estudis sense limitació de places, hauran de fer una sol·licitud adreçada al Degà o Director del Centre on vol cursar els estudis a efectes de trasllat d’expedient.
  • Fotocòpia del DNI i del NIF.
  • Una foto, que us faran en el moment que us revisin la matrícula als serveis administratius. Aquest servei és gratuït.
  • Important: poden demanar convalidació d’estudis durant el mes de juliol i setembre (consultau-ho als serveis administratius corresponents).
  • Número de la Seguretat Social (fotocòpia de la targeta).
   
   

Alumnes procedents de diferent facultat o escola d’aquest districte universitari:

A més de complir els tràmits generals, poden demanar convalidació d’estudis durant els mesos de juliol i setembre (consultau-ho als serveis administratius).

En el cas d’estudis amb limitació de places, han d’haver fet la preinscripció i tenir adjudicada una plaça.

En el cas d’estudis sense limitació de places, hauran de fer una sol·licitud adreçada al Degà o Director del Centre on vol cursar els estudis a efectes de trasllat d’expedient.

  • Certificat del centre on han estat matriculats.
  • Fotocòpia del DNI i del NIF.
  • Una foto, que us faran en el moment que us revisin la matrícula als serveis administratius. Aquest servei és gratuït.
  • Número de la Seguretat Social (fotocòpia de la targeta
   
   

Alumnes que ingressen per altres vies, FP2, titulats o altres:

En el cas d’estudis sense limitació de places, han de passar pel Servei d’Alumnes o les seus de la UIB a Menorca i Eivissa-Formentera, per tal de registrar les seves dades personals i acadèmiques.

En el cas d’estudis amb limitació de places, han d’haver fet la preinscripció i tenir adjudicada una plaça.

  • Fotocòpia compulsada o acarada davant notari del títol o el document que faculta per accedir a la Universitat.
  • Fotocòpia del DNI i del NIF.
  • Una foto, que us faran en el moment que us revisin la matrícula als serveis administratius. Aquest servei és gratuït.
  • Número de la Seguretat Social (fotocòpia de la targeta)
   
   

Alumnes que ingressen a Bioquímica des de primer cicle de Química o Biologia.

Atenció: Si tens assignatures superades de nivell universitari, pots demanar-ne la convalidació abans de matricular-te.

(HI ha altres víes d'accés als estudis de Bioquímica. Si és el teu cas, consulta amb els serveis administratius:
Carmen Miró, tel. 971 173488).

  1. El qüestionari en full òptic emplenat.
  2. Fotografia digital (vegeu nota a l'inici d'aquest apartat).
  3. Fotocòpia del teu DNI.
  4. Fotocòpia de la teva targeta de la Seguretat Social.
  5. Si escau, justificant de les bonificacions a què tens dret per família nombrosa, matrícula d'honor, minusvalidesa o beca.
   
     
   

Normes i Instruccions per Emplenar
l'Imprés General de Matrícula

   
         
    Exemple del full de matrícula emplenat    
         
   

Escriviu amb lletra clara, d’impremta i/o majúscules i posau una lletra a cada casella.

En el moment de la revisió tots els documents que es demanen han de ser dins la carpeta, i els impresos han d’estar totalment emplenats.

En cas contrari, els serveis administratius no procediran a revisar-los.

   
   

  1. DNI o passaport: ha d’anar alineat a la dreta
  2. Tipus de document: hi heu de posar:

    1. DNI amb lletra
    2. Passaport
    3. Targeta de resident comunitari
    4. Permís de residència i treball
    5. NIE (número d’identificació d’estrangers)

  3. Tipus de matrícula: hi heu de posar:

    1. Ordinària.
    2. Família nombrosa general (menors de 25 anys).
    3. Família nombrosa especial (menors de 25 anys).
    4. Sol·licitant de beca.

    Matrícula extraordinària: capítol II del Reglament acadèmic: deixau-ho en blanc.

  4. Cognoms, nom: començau a escriure per la primera casella de l’esquerra.
  5. Assegurança escolar: hi heu de posar:

    1. Si s’ha d’abonar
    2. No l’heu d’abonar perquè sou major de 28 anys
    3. No l’heu d’abonar perquè hi ha trasllat de matrícula viva
    4. No l’heu d’abonar perquè l’heu pagada en un altre centre

  6. Número d’afiliació a la Seguretat Social: heu de posar el número d’afiliació a la Seguretat Social, que té 13 dígits, inclosa la lletra del final.
  7. Data de caducitat del llibre de família nombrosa (només per a membres de família nombrosa): hi heu de posar la data de caducitat d’aquest llibre.
  8. Nombre de fills (només per a membres de família nombrosa): hi heu de posar el nombre de fills que figura al llibre de família nombrosa.
  9. Data de naixement: heu de posar dia, mes i any. Per exemple: 05.06.88.
  10. País de residència familiar habitual (només per a estrangers) (Si no residiu a Espanya, consultau els codis dels països a Secretaria).

  11. Heu de posar una X a la casella de l’esquerra en aquelles assignatures de les quals us voleu matricular. A la casella del grup, hi heu de posar el grup que pertoqui (1, 2, 3, 25, 34...). Consultau els horaris.

  12. Les heu de triar del vostre pla d’estudis; abans, però, heu de mirar les que s’ofereixen el present any acadèmic, i posar manualment el codi i el grup de l’assignatura.

  13. En aquest apartat podeu triar entre cursos zero i altres assignatures de lliure configuració.
   
   

Els cursos zero són activitats formatives que es fan abans de l’inici de curs (generalment durant el mes de setembre) i que s’adrecen a preparar l’alumnat de nou ingrés en aquelles matèries en les quals, per ventura, pot presentar algunes mancances.

Heu de posar una X a la casella de l’esquerra en aquelles assignatures de les quals us voleu matricular. A la casella del grup, hi heu de posar el grup que pertoqui (1, 2, 3, 25, 34...). Consultau els horaris.

Altres assignatures de lliure configuració: les podeu triar entre les assignatures específiques de lliure configuració (LLI) i entre les assignatures troncals, obligatòries i optatives de qualsevol pla d’estudis que s’imparteix a la UIB que s’ofereixin com de lliure configuració.

Heu de posar manualment a les caselles corresponents el codi, el nom i el grup de l’assignatura. Consultau els horaris.

Les assignatures de primer curs amb numerus clausus no s’ofereixen com de lliure configuració, per tant, no les podeu triar.

Tampoc no podeu triar les assignatures que no són de lliure configuració per als vostres estudis (vegeu el vostre pla d’estudis).

   
     
   

INSTRUCCIONS D'ÚS DEL FULL DE RESPOSTA
PER MARQUES ÒPTIQUES I FULL ÒPTIC

   
         
   

La data i el DNI s'han de posar amb números i amb marques. Per als estrangers, només s'han de marcar els números que hi hagi a la identificació, ajustats a la dreta.

Exemple:

Instruccions per al full òptic (Els números següents identifiquen diferents caselles en el qüestionari.)

(1) Indicau la nacionalitat i posau-hi el país de procedència. Espanya és 067. Si el país és un altre, demanau el codi a secretaria. Emprau sempre tres xifres per marcar el codi; p.e. Alemanya és 003. En cas de diverses nacionalitats, si una és l’espanyola, es farà constar aquesta. En cas que cap no sigui l’espanyola, l’alumne n’ha d’indicar una.

(2) Posau-hi el país on teniu fixada la residència habitual (com abans, emprau sempre tres xifres per marcar el codi; p.e. Espanya és 067).

(3) Posau-hi el codi postal de la residència familiar habitual.

(4) Feina dels pares:

0. Directors o gerents d’empreses de l’Administració pública.

1. Tècnics o professionals associats a titulacions universitàries o no universitàries de caràcter postsecundari.

2. Empleats administratius i treballadors dels serveis.

3. Treballadors qualificats en agricultura i pesca.

4. Treballadors qualificats i operadors de màquines en la indústria, la construcció i la mineria.

5. Treballadors no qualificats.

6. Professionals de les forces armades.

7. Persones que no han tingut un treball remunerat.

(5) Coneixements lingüístics: qualificau-los de 0 a 3:

0. Gens
1.
Poc
2. Bastant
3. Bé

(6) País del centre on cursàreu el darrer curs de secundària. Espanya és 067; per a altres països consultau la llista a secretaria.

   
       
   
   

 

torna a la guia
Facultat de Ciències · Universitat de les Illes Balears · Any acadèmic 2007-2008 · Juny de 2007